Doual Rivaroxaban w leczeniu objawowej zatorowości płucnej AD 3

Planowany czas leczenia został określony przez lekarza prowadzącego przed randomizacją. Pacjentom przydzielonym do grupy rywaroksabanu podawano 15 mg dwa razy na dobę przez pierwsze 3 tygodnie, a następnie 20 mg raz na dobę. Pacjenci, którzy zostali przydzieleni do grupy leczenia standardowego otrzymywali enoksaparynę w dawce 1,0 mg na kilogram masy ciała dwa razy na dobę i albo warfarynę albo acenokumarol, rozpoczęto w ciągu 48 godzin po randomizacji. Enoxaparin przerwano, gdy międzynarodowy współczynnik znormalizowany (INR) wynosił 2,0 lub więcej przez 2 kolejne dni, a pacjent otrzymał co najmniej 5 dni leczenia enoksaparyną. Dawkę antagonisty witaminy K dostosowano tak, aby utrzymać wartość INR 2,0 do 3,0. INR ustalono co najmniej raz w miesiącu.
Nie zaleca się stosowania niesteroidowych leków przeciwzapalnych i przeciwpłytkowych. Aspiryna podawana w dawce nie większej niż 100 mg na dobę, klopidogrel w dawce 75 mg na dobę, lub oba były dozwolone.
Nadzór i działania następcze
Obserwowaliśmy pacjentów przez planowany okres leczenia i ocenialiśmy je w ustalonych odstępach czasu, które były identyczne w dwóch grupach badawczych, przy użyciu listy kontrolnej w celu uzyskania informacji na temat objawów nawrotu żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej, krwawienia i zdarzeń niepożądanych. Pacjenci zostali poinstruowani, aby natychmiast zgłosić się do ośrodka badawczego, jeśli wystąpił którykolwiek z tych objawów lub objawów. W przypadku podejrzenia żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej protokół wymagał obiektywnego badania.
Ocena wyników
Pierwszorzędowym wynikiem skuteczności była objawowa nawracająca żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, która została zdefiniowana jako złożona z śmiertelnej lub niezakończonej zgonem zatorowości płucnej lub zakrzepicy żył głębokich na podstawie kryteriów, które zostały wcześniej opisane.9 Śmierć została sklasyfikowana jako spowodowana zatorowością płucną, krwawieniem, lub inne ustalone diagnozy. Zator płucny był uważany za przyczynę zgonu, jeśli istniała obiektywna dokumentacja stanu lub jeśli śmierci nie można było przypisać udokumentowanej przyczynie i nie można było z całą pewnością wykluczyć zatorowości płucnej.
Głównym rezultatem bezpieczeństwa było klinicznie istotne krwawienie, które zostało zdefiniowane jako złożone z istotnego lub istotnego klinicznie krwawienia, jak opisano wcześniej.9 Krwawienie zdefiniowano jako poważne, jeśli było klinicznie jawne i wiązało się ze spadkiem stężenia hemoglobiny o 2,0 g na jeden lub więcej decylitów, jeśli krwawienie doprowadziło do przetoczenia 2 lub więcej jednostek czerwonych krwinek lub jeśli krwawienie było wewnątrzczaszowe lub zaotrzewnowe, wystąpiło w innym krytycznym miejscu lub przyczyniło się do śmierci. Istotne klinicznie krwawienie zdefiniowano jako jawne krwawienie, które nie spełniało kryteriów dużego krwawienia, ale było związane z interwencją lekarską, niezaplanowanym kontaktem z lekarzem, przerwaniem lub przerwaniem stosowania badanego leku lub dyskomfortem lub upośledzeniem czynności dnia codziennego.
Wstępnie zdefiniowane wyniki wtórne obejmowały poważne krwawienie, zgon z jakiejkolwiek przyczyny, zdarzenia naczyniowe (ostry zespół wieńcowy, udar niedokrwienny, przemijający napad niedokrwienny lub zator ogólnoustrojowy) i korzyść kliniczną netto (która została zdefiniowana jako złożona z pierwotnego wyniku skuteczności i dużego krwawienia , jak oceniono w populacji, która miała zamiar leczyć).
Analiza statystyczna
Badanie zostało zaplanowane jako badanie niezależne od zdarzeń
[więcej w: tasiemiec szczurzy, dermaplast, oczyszczanie jelita grubego domowymi sposobami ]

Powiązane tematy z artykułem: dermaplast oczyszczanie jelita grubego domowymi sposobami tasiemiec szczurzy