Doual Rivaroxaban w leczeniu objawowej zatorowości płucnej AD 6

Duże krwawienie obserwowano u 26 pacjentów (1,1%) w grupie rywaroksabanu i u 52 pacjentów (2,2%) w grupie leczonej standardowo (współczynnik ryzyka 0,49; 95% CI, 0,31 do 0,79, p = 0,003) (ryc. 2C) ). Wynik korzyści klinicznej netto wystąpił u 83 pacjentów (3,4%) w grupie rywaroksabanu i 96 pacjentów (4,0%) w grupie leczonej standardowo (współczynnik ryzyka 0,85, 95% CI, 0,63 do 1,14, P = 0,28). . Względna skuteczność pierwotna i główne wyniki bezpieczeństwa we wcześniej określonych podgrupach były zgodne z obserwowanymi ogólnymi efektami (patrz Dodatek dodatkowy dostępny na stronie).
Wśród pacjentów, którzy zostali włączeni do analizy bezpieczeństwa, ostre zdarzenia wieńcowe podczas leczenia wystąpiły u 15 z 2412 pacjentów (0,6%) w grupie rywaroksabanu iu 21 z 2405 pacjentów (0,9%) w grupie leczonej standardowo. Odpowiednie wskaźniki w 30-dniowym okresie leczenia po badaniu wynosiły 0,1% w obu grupach. Dalsze szczegóły dotyczące wyników naczyniowych podano w Dodatku Uzupełniającym.
Stężenie aminotransferazy alaninowej ponad trzykrotnie przekraczające górną granicę prawidłowego zakresu i poziom bilirubiny przekraczający dwukrotność górnej granicy prawidłowego zakresu obserwowano u pięciu pacjentów (0,2%) w grupie rywaroksabanu i czterech ( 0,2%) w grupie standardowej terapii.
Dyskusja
W tym badaniu z udziałem pacjentów z objawową zatorowością płuc wyłącznie doustny rywaroksaban zapewniał ochronę przed nawrotową żylną chorobą zakrzepowo-zatorową podobną do ochrony zapewnianej przez standardowe leczenie, z podobnymi odsetkami krwawień. Podczas średniego czasu trwania badania wynoszącego około 9 miesięcy wystąpił nawrót 2,1% pacjentów w grupie rywaroksabanu i 1,8% pacjentów w grupie leczonej standardowo. Pierwotny wynik dotyczący bezpieczeństwa poważnego lub istotnego klinicznie krwawienia obserwowano u 10,3% pacjentów w grupie rywaroksabanu i 11,4% w grupie stosującej standardową terapię, a duże krwawienie obserwowano odpowiednio u 1,1% i 2,2% pacjentów. Nasze obserwacje są zgodne z obserwacjami innych badań, w których odsetek nawrotów choroby zakrzepowo-zatorowej w grupie leczonej standardowo wynosił 1,6 do 2,7%, a odpowiednie częstości występowania poważnego krwawienia wynosiły 1,4 do 2,4% .8,9
W poprzednich badaniach z udziałem pacjentów z zatorowością płucną przed pojawieniem się nowych związków (idrabiotaparynuks lub eteksylan dabigatranu) jako wstępną terapię stosowano heparynę drobnocząsteczkową.8,17 W naszym badaniu testowaliśmy koncepcję podejścia jednodawkowego ze związkiem doustnym w dużej populacji pacjentów z zatorowością płucną.
Kilka aspektów tego badania zasługuje na komentarz. Uważamy, że nasza populacja jest reprezentatywna dla spektrum pacjentów z objawową zatorowością płucną, z wyjątkiem tych, dla których planowana jest terapia fibrynolityczna.
[przypisy: osłonka schwanna, tasiemiec uzbrojony objawy, termoablacja ultradźwiękowa ]

Powiązane tematy z artykułem: osłonka schwanna tasiemiec uzbrojony objawy termoablacja ultradźwiękowa