Kontrola rytmu a kontrola dawki w przypadku migotania przedsionków i niewydolności serca ad 5

Spośród 66 pacjentów (10%) w grupie kontrolującej częstość, którzy przeszli do grupy kontrolnej rytmicznej, najczęstszą przyczyną była pogarszająca się niewydolność serca. Rysunek 1. Rycina 1. Częstość występowania migotania przedsionków podczas każdej wizyty kontrolnej i pomiędzy wizytami. Obecność lub brak migotania przedsionków potwierdzono podczas elektrokardiografii 12-odprowadzeniowej podczas każdej wizyty kontrolnej (panel A) i podczas elektrokardiografii, co zostało udokumentowane na podstawie przeglądu wykresu, pomiędzy wizytami (Panel B).
Jak udokumentowano w elektrokardiografii 12-odprowadzeniowej, częstość występowania migotania przedsionków w grupie kontrolnej z rytmem wynosiła 54% wartości wyjściowej, a następnie spadła do 33% po 3 tygodniach i do 17% po 4 miesiącach (Figura 1A). Stawka pozostała poniżej 20% do 24-miesięcznej wizyty i wynosiła 27% w okresie 4 lat obserwacji. W grupie kontrolnej, częstość występowania migotania przedsionków wahała się od 59 do 70% w okresie obserwacji. Odsetek pacjentów, u których migotanie przedsionków potwierdzone elektrokardiograficznie wystąpiło pomiędzy wizytami, co zostało udokumentowane w przeglądzie wykresu, jest zgodny z trendami udokumentowanymi w elektrokardiografii wykonanej podczas zaplanowanych wizyt (ryc. 1B). W trakcie obserwacji u 58% pacjentów w grupie kontrolnej z rytmem wystąpił przynajmniej jeden nawrót migotania przedsionków.
W grupie kontrolującej częstość wyjściowa częstość komorowa mieściła się w zakresie określonym w wytycznych u 72% pacjentów poddanych 6-minutowemu testowi marszowemu, a cele w zakresie leczenia migotania przedsionków i tętna zostały następnie osiągnięte w 82 roku życia. do 88% pacjentów podczas pierwszych 3 lat obserwacji.
Główny wynik
Rycina 2. Rycina 2. Szacunki śmierci Kaplan-Meier z przyczyn sercowo-naczyniowych (pierwotny wynik). Spośród 1376 pacjentów z migotaniem przedsionków i zastoinową niewydolnością serca, których obserwowano przez średnio 37 miesięcy, 182 pacjentów (27%) w grupie kontrolnej rytmu zmarło z przyczyn sercowo-naczyniowych, w porównaniu do 175 pacjentów (25%) grupa kontrolna (współczynnik ryzyka, 1,06, przedział ufności 95%, 0,86 do 1,30).
Średnia aktuarialna roczna stopa zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych dla wszystkich pacjentów wynosiła 8%. Zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych, główny wynik, wystąpiły u 182 pacjentów (27%) w grupie kontrolnej rytmu i 175 pacjentów (25%) w grupie kontrolującej częstość rytmu (ryc. 2). Dwie krzywe zachodziły w trakcie badania (P = 0,59 w teście log-rank). Nieskorygowany współczynnik ryzyka dla grupy kontrolnej rytmu, w porównaniu z grupą kontrolną, wynosił 1,06 (95% przedział ufności [CI], 0,86 do 1,30). Ten przedział ufności był zgodny z maksymalnym zmniejszeniem o 14% i maksymalnym wzrostem o 30% w pierwotnym wyniku w grupie kontrolnej rytmu. Po dostosowaniu do pomiarów podstawowych współczynnik ryzyka wynosił 1,05 (95% CI, 0,85 do 1,29, P = 0,67).
Drugorzędne wyniki
Tabela 3. Tabela 3. Przyczyna śmierci. Rysunek 3. Rysunek 3. Kaplan-Meier Szacunki wtórnych wyników. Żadne z wtórnych wyników nie różniło się istotnie pomiędzy grupami leczonymi. Panel A pokazuje prawdopodobieństwo zgonu z jakiejkolwiek przyczyny (32% w grupie kontrolnej rytmu i 33% w grupie kontrolnej), panel B – prawdopodobieństwo udaru niedokrwiennego lub krwotocznego (odpowiednio 3% i 4%), panel C prawdopodobieństwo pogorszenia niewydolności serca, które zostało zdefiniowane jako niewydolność serca wymagająca hospitalizacji, podanie dożylnego diuretyku lub zmiana strategii leczenia (28% i 31%), a panel D prawdopodobieństwo wystąpienia złożonego wyniku zgonu z przyczyny sercowo-naczyniowe, udar lub pogorszenie niewydolności serca (43% i 46%)
[patrz też: wampiry i świry cda, osłonka schwanna, mezenchyma ]