Liraglutyd i skutki sercowo-naczyniowe w cukrzycy typu 2 ad 7

Dodatkowe szczegóły dotyczące ciężkiej hipoglikemii przedstawiono w tabeli S6 w dodatkowym dodatku. Zdarzenia niepożądane prowadzące do stałego przerwania schematu badań były częstsze w przypadku liraglutydu niż w przypadku placebo (tabela 2). Wydaje się, że ten wynik był spowodowany zaburzeniami żołądkowo-jelitowymi w grupie liraglutydu.
Dyskusja
W niniejszym badaniu pacjenci z grupy liraglutydu mieli mniejsze ryzyko pierwotnego wyniku złożonego – pierwsze wystąpienie śmierci sercowo-naczyniowej, niezakończonego zgonem zawału mięśnia sercowego lub udaru nieinwazyjnego w analizie czas do zdarzenia – oraz mniejsze ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych , zgon z jakiejkolwiek przyczyny i zdarzenia mikronaczyniowe niż te w grupie placebo. Liczba pacjentów, którzy wymagali leczenia w celu zapobiegania jednemu zdarzeniu w ciągu 3 lat, wynosiła 66 lat w analizie pierwotnego wyniku, a 98 w analizie zgonu z jakiejkolwiek przyczyny. 10 Istnieje obawa o ryzyko hospitalizacji z powodu niewydolności serca z różnymi lekami stosowanymi w leczeniu cukrzycy, w tym z inhibitorami DPP-4.11 W obecnym badaniu mniej było hospitalizacji z powodu niewydolności serca wśród pacjentów z grupy liraglutydowej niż wśród pacjentów w grupie placebo, chociaż różnica nie była różna. znaczący.
Analizy wrażliwości sugerowały, że nasze odkrycia były mocne do korekty bazowej i alternatywnego cenzurowania. Korzyści sercowo-naczyniowe obserwowano w kontekście ogólnie akceptowalnych poziomów zarządzania czynnikami ryzyka sercowo-naczyniowego na początku badania i podczas badania. Było mniej terapii dodatkowych w leczeniu cukrzycy, leków obniżających stężenie lipidów i leków moczopędnych u pacjentów z grupy liraglutydu niż w grupie placebo. Analizy podgrup sugerują większą korzyść z liraglutydu w odniesieniu do pierwotnego wyniku leczenia u pacjentów z eGFR poniżej 60 ml na minutę na 1,73 m2 i prawdopodobnie u pacjentów z chorobą układu krążenia w wywiadzie. Analiza wrażliwości danych dla pacjentów z eGFR poniżej 60 ml na minutę na 1,73 m2 nie potwierdziła istotnej klinicznie interakcji (Tabela
Wzór korzyści sercowo-naczyniowych, które były związane z liraglutydem w naszym badaniu, wydaje się różnić od tego z empagliflozyną inhibitora sodowo-glukozowego glukozaminy 2 w poprzednio opisanym badaniu EMPA-REG OUTCOME12. Czas do skorzystania pojawił się wcześniej w tej próbie niż w Obecna próba i heterogeniczność kierunku i wielkości wpływu na składowe pierwotnego złożonego wyniku w tym badaniu kontrastuje z konsekwencją efektu w obecnym badaniu. Chociaż różnice te mogą odzwierciedlać populacje pacjentów lub szansę, obserwowane korzyści w tej próbie mogą być ściślej powiązane ze zmianami hemodynamicznymi, podczas gdy w niniejszym badaniu obserwowane korzyści są prawdopodobnie związane ze zmodyfikowanym postępem miażdżycowej choroby naczyniowej.13
Należy zauważyć, że w badaniu oceniającym zespół liksysenatydu w ostrym zespole wieńcowym (ELIXA) 14, liksysenatyd agonisty GLP-1, który jest krótszy i strukturalnie odmienny od liraglutydu, nie wykazywał żadnych korzyści sercowo-naczyniowych u pacjentów z cukrzycę i niedawny ostry zespół wieńcowy
[patrz też: thermomix cena allegro, dieta owocowo warzywna opinie, szpital pruszków wrzesin ]