Terapia hormonem tarczycy u starszych osób z subkliniczną niedoczynnością tarczycy

Zastosowanie lewotyroksyny w leczeniu subklinicznej niedoczynności tarczycy jest kontrowersyjne. Naszym celem było ustalenie, czy lewotyroksyna przynosiła korzyści kliniczne u osób starszych z tym schorzeniem. Metody
Przeprowadziliśmy podwójnie ślepe, randomizowane, kontrolowane placebo, równoległe badanie grupowe obejmujące 737 dorosłych, którzy mieli co najmniej 65 lat i którzy utrzymywali subkliniczną niedoczynność tarczycy (poziom tyreotropiny, 4,60 do 19,99 mIU na litr, wolny poziom tyroksyny w zakres odniesienia). W sumie 368 pacjentów otrzymało lewotyroksynę (w dawce początkowej wynoszącej 50 .g na dobę lub 25 .g, jeśli masa ciała była <50 kg lub u pacjenta wystąpiła choroba wieńcowa), z dostosowaniem dawki zgodnie z poziomem tyreotropiny; 369 pacjentów przydzielono do grupy otrzymującej placebo z dostosowaniem dawki pozorowanej. Dwoma głównymi rezultatami była zmiana wyniku w skali Hypothyroid Objawy i Nudności na kwestionariuszu jakości życia związanym z tarczycy po roku (zakres każdej skali wynosi od 0 do 100, przy czym wyższe wyniki oznaczają więcej objawów lub zmęczenie, odpowiednio; minimalna klinicznie istotna różnica, 9 punktów).
Wyniki
Średni wiek pacjentów wynosił 74,4 lat, a 396 pacjentów (53,7%) to kobiety. Średni poziom (. SD) tyreotropiny wynosił 6,40 . 2,01 mIU na litr w punkcie wyjściowym; po roku poziom ten spadł do 5,48 mIU na litr w grupie placebo, w porównaniu z 3,63 mUU na litr w grupie lewotyroksyny (P <0,001), przy medianie 50 .g. Nie stwierdziliśmy różnic w średniej zmianie w roku w Objawie Niedoczynności tarczycy (0,2 . 15,3 w grupie placebo i 0,2 . 14,4 w grupie lewotyroksyny; różnica między grupami 0,0; 95% przedział ufności [CI], -2,0 do 2,1) lub Nudności (odpowiednio 3,2 . 17,7 i 3,8 . 18,4, różnica między grupami, 0,4; 95% CI, -2,1 do 2,9). Nie zaobserwowano korzystnego wpływu lewotyroksyny na wyniki pomiarów wtórnych. Nie odnotowano znacznego nadmiaru poważnych zdarzeń niepożądanych, określonych jako szczególnie interesujące.
Wnioski
Lewotyroksyna nie dawała widocznych korzyści u osób starszych z subkliniczną niedoczynnością tarczycy. (Finansowane przez 7PR Unii Europejskiej i inne, TRUST ClinicalTrials.gov number, NCT01660126.)
Wprowadzenie
Subkliniczną niedoczynność tarczycy definiuje się jako podwyższony poziom tyreotropiny w surowicy i poziom tyroksyny bez surowicy w zakresie referencyjnym1. Od 8% do 18% dorosłych w wieku 65 lat lub starszych ma te cechy biochemiczne, a ich rozpowszechnienie jest wyższe wśród kobiet niż wśród kobiet. mężczyźni.2
Subkliniczna niedoczynność tarczycy może przyczyniać się do wielu problemów u osób starszych. Hormony tarczycowe mają wiele efektów, ponieważ działają jako istotny czynnik regulacyjny w wielu systemach fizjologicznych, w tym w drzewie naczyniowym i sercu, 3 w mózgu (w tym w poznaniu), 4 w mięśniach szkieletowych i w kościach5. Nużność jest najważniejszym objawem jawna niedoczynność tarczycy, 6 ale większość pacjentów z subkliniczną niedoczynnością tarczycy nie ma objawów ani nie ma niespecyficznych objawów7. Istnieje przekonujący związek epidemiologiczny z późniejszą chorobą wieńcową.8
Randomizowane, kontrolowane próby zastąpienia lewotyroksyny w leczeniu subklinicznej niedoczynności tarczycy były niewielkie9,10 i dostarczyły jedynie ograniczonych dowodów dotyczących możliwych korzyści i ryzyka leczenia.1 Celem było ustalenie, czy istnieją korzyści kliniczne z zastępowania lewotyroksyną u osób w podeszłym wieku. subkliniczna niedoczynność tarczycy.
Omówienie testów
Protokół próbny, który został opublikowany wcześniej11 i jest dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu, został zatwierdzony przez odpowiednie komisje etyczne i organy regulacyjne we wszystkich krajach uczestniczących w badaniu
[przypisy: usg tarczycy bydgoszcz, dermotan cena, trening umiejętności społecznych dla dzieci ]

Powiązane tematy z artykułem: dermotan cena trening umiejętności społecznych dla dzieci usg tarczycy bydgoszcz