Zmiana w PCSK9 i HMGCR oraz ryzyko choroby sercowo-naczyniowej i cukrzycy ad 5

Rzeczywiście, gdy przedstawiono efekty każdego wyniku PCSK9 i poszczególnych wariantów PCSK9 zawartych w tych wynikach, istniało zale.ne od dawki logarytmiczno-liniowe powiązanie między ni.szym poziomem cholesterolu LDL, w którym pośredniczy PCSK9, a ryzykiem zawału mięśnia sercowego lub śmierci z serca wieńcowego. choroba (ryc. S3 w dodatkowym dodatku). Wpływ wyniku PCSK9 na ryzyko zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca był podobny we wszystkich badanych podgrupach (ryc. S4 w Dodatku uzupełniającym). W podobnych analizach wykorzystujących wynik genetyczny HMGCR, uczestnicy grupy o wyższych wynikach HMGCR mieli średni poziom cholesterolu LDL, który był niższy o 3,2 mg na decylitr (0,08 mmol na litr) niż u uczestników o niższych wynikach HMGCR (P = 2,9 x 10- 15) i o 6,6% mniejsze ryzyko zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca (iloraz szans, 0,93; 95% CI, 0,90 do 0,97) (ryc. 1B). Podobnie jak w przypadku wyniku PCSK9, wynik HMGCR miał bardzo stały wpływ na każdy z wyników wtórnych i podobny efekt we wszystkich badanych podgrupach.
Rycina 2. Rycina 2. 2 × 2 Analiza czynnikowa osobnych i połączonych efektów PCSK9 i HMGCR Wyniki genetyczne dotyczące ryzyka zdarzeń sercowo-naczyniowych i cukrzycy. Cząsteczki przedstawiają punktowy szacunek efektu. Linie reprezentują 95% wartości CI.
Po dostosowaniu do standardowego zmniejszenia o 10 mg na decylitr poziomu cholesterolu LDL, warianty PCSK9 wiązały się z 18,9% zmniejszeniem ryzyka zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca (iloraz szans, 0,81, 95% CI, 0,74 do 0,89) i warianty HMGCR były powiązane z prawie identycznym 19,1% spadkiem ryzyka (iloraz szans, 0,81, 95% CI, 0,72 do 0,90) (Figura 1C). Efekty wyników PCSK9 i HMGCR były bardzo podobne dla wszystkich badanych wyników sercowo-naczyniowych (ryc. S5 w dodatku uzupełniającym). W analizie czynnikowej 2 × 2, wyniki genetyczne PCSK9 i HMGCR miały addytywny wpływ na cholesterol LDL i odpowiednie ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych (Figura 2A).
W zewnętrznych analizach walidacyjnych obejmujących do 62 2240 pacjentów z chorobą niedokrwienną serca i 122799 osób bez takiej choroby, wynik genetyczny PCSK9 (iloraz szans, 0,84; 95% CI, 0,80 do 0,88) i wynik genetyczny HMGCR (iloraz szans, 0,84; % CI, 0,81 do 0,89) miały prawie identyczne związki z ryzykiem choroby niedokrwiennej serca na spadek o 10 mg na decylitr w poziomie cholesterolu LDL (Ryc. S6, S7 i S8 w Dodatku Uzupełniającym). Analizy randomizacyjne Mendla i Eggera wykazały, że wpływ wariantów PCSK9 i HMGCR na ryzyko choroby sercowo-naczyniowej był spowodowany wyłącznie efektem obniżenia cholesterolu LDL, bez dowodów na znaczące efekty plejotropowe (ryc. S9 i S10 w dodatkowym dodatku ).
Ryzyko cukrzycy
Rycina 3. Rycina 3. Związek między dawką a reakcją na PCSK9 i HMGCR oraz ryzyko cukrzycy. W analizie uwzględniono łącznie 10 635 przypadków cukrzycy. W tych przypadkach 4340 przeważało na początku badania, a 6295 incydentów miało miejsce w trakcie obserwacji w prospektywnych badaniach kohortowych. Badania kliniczno-kontrolne dostarczyły danych na temat chorób sercowo-naczyniowych, ale nie dostarczyły informacji na temat stanu cukrzycy i dlatego nie zostały uwzględnione w analizie ryzyka cukrzycy
[przypisy: dieta dukana faza 1 produkty, jack russell terrier allegro, komora trzecia ]

Powiązane tematy z artykułem: dieta dukana faza 1 produkty jack russell terrier allegro komora trzecia