Zmiana w PCSK9 i HMGCR oraz ryzyko choroby sercowo-naczyniowej i cukrzycy cd

Dlatego przypisanie do każdej grupy przy użyciu tego instrumentu powinno być losowe. Aby ocenić zależność dawka-odpowiedź, podzieliliśmy uczestników na cztery grupy na podstawie wartości kwartyliowej ich wyniku genetycznego. Aby porównać oddzielne i połączone działanie wariantów w PCSK9 i HMGCR, przeprowadziliśmy analizę czynnikową 2 × 2 (ryc. S1 w dodatku uzupełniającym). Wyniki badań
Pierwotny wynik sercowo-naczyniowy w badaniu był złożony z pierwszego wystąpienia zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca. Kluczowe wtórne wyniki sercowo-naczyniowe to poważne incydenty wieńcowe (zdefiniowane jako pierwsze wystąpienie zawału mięśnia sercowego, rewaskularyzacja wieńcowa lub zgon z powodu choroby niedokrwiennej serca) i główne zdarzenia naczyniowe (zdefiniowane jako pierwsze wystąpienie poważnego zdarzenia wieńcowego lub udaru). Pierwszorzędowym wynikiem bezpieczeństwa była cukrzyca, określona jako poziom glikowanej hemoglobiny wyższy niż 6,5% lub leczenie lekiem obniżającym stężenie glukozy. Kluczowe drugorzędne wyniki bezpieczeństwa to oznaczanie glikemii na czczo, masy ciała i wskaźnika masy ciała. Aby zwiększyć moc statystyczną analiz, połączyliśmy zdarzenia dotyczące zdarzeń powszechnych i zdarzeń incydentów przy założeniu, że wszystkie zdarzenia mają miejsce w przypadku ekspozycji genetycznej.
Analiza statystyczna
Oceniliśmy, czy przypisanie do każdej grupy było rzeczywiście przypadkowe, porównując wyjściową charakterystykę uczestników w każdej grupie. Zmierzyliśmy różnicę w poziomie cholesterolu LDL między grupami za pomocą regresji liniowej i porównaliśmy ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych lub cukrzycy za pomocą analiz logistyczno-regresyjnych dostosowanych do wieku i płci. Aby porównać wpływ różnych wariantów lub wyników genetycznych na ryzyko incydentów sercowo-naczyniowych i cukrzycy, dostosowaliśmy oszacowanie każdego rozmiaru efektu dla standardowego zmniejszenia o 10 mg na decylitr (0,26 mmol na litr) w poziomie cholesterolu LDL przy użyciu zwykłego stosunku metoda szacowania efektu (szczegółowe informacje znajdują się w sekcji Metody w dodatkowym dodatku).
Wszystkie analizy przeprowadzono oddzielnie w każdym z dołączonych badań, a następnie połączono je w ramach badań w metaanalizie z ważonymi wynikami o odwróconej wariancji, aby uzyskać sumaryczne oszacowania efektu. W celu zminimalizowania możliwości stronniczości w odniesieniu do stratyfikacji populacji, przed połączeniem przeprowadzono oddzielne analizy dla każdej włączonej grupy przodków.
W teście replikacji porównaliśmy wpływ niższych poziomów cholesterolu LDL na ryzyko choroby niedokrwiennej serca, w której pośredniczyły wyniki genetyczne PCSK9 i HMGCR u maksymalnie 62 21 40 pacjentów i 122799 osób z grupy kontrolnej bez tej choroby, którzy zostali włączeni do Choroby tętnic wieńcowych. Replikacja Genomewide i Meta-Analiza plus badania nad chorobą wieńcową (CARDIoGRAMplusC4D) i do 86 196 uczestników pochodzenia europejskiego (z 22 669 przypadkami cukrzycy), którzy zostali włączeni do badań konsorcjum Diabetes Genetics Replication and Meta-Analysis (DIAGRAM) ( Tabela S2 w Dodatku Uzupełniającym) .22-24 Plejotropię oceniano za pomocą regresji randomizacyjnej – regresji Egger a25. Wszystkie analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania Stata 12 lub oprogramowania Golden Helix SNP & Variation Suite (wersja 8.1.4) .26 Szczegółowy opis metod znajduje się w dodatkowym dodatku.
Charakterystyka uczestników
Tabela 1
[więcej w: termoablacja ultradźwiękowa, rękawice bramkarskie allegro, tasiemiec uzbrojony objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: rękawice bramkarskie allegro tasiemiec uzbrojony objawy termoablacja ultradźwiękowa