Zmiana w PCSK9 i HMGCR oraz ryzyko choroby sercowo-naczyniowej i cukrzycy czesc 4

Charakterystyka wyjściowa uczestników, według PCSK9 Ocena genetyczna. Średni ważony wiek uczestników badania wynosił 59,9 lat. Uczestnicy wyważyli średnie wartości cholesterolu w następujący sposób: cholesterol LDL, 129,9 mg na decylitr (3,36 mmol na litr); cholesterol lipoproteinowy o wysokiej gęstości (HDL), 52,3 mg na decylitr (1,35 mmol na litr); i cholesterol nie-HDL, 155,3 mg na decylitr (4,02 mmol na litr) (tabela S3 w dodatkowym dodatku). Siedem wariantów włączono do wyniku genetycznego PCSK9 i sześciu wariantów w wyniku genetycznym HMGCR (tabele od S4 do S7 w dodatkowym dodatku). Nie było znaczących różnic w żadnej niepłucnej wyjściowej charakterystyce pomiędzy porównywanymi grupami, co pokazuje, że przypisanie do każdej grupy było rzeczywiście przypadkowe (Tabela 1). Zdarzenia sercowo-naczyniowe
Ryc. 1. Ryc. 1. Wpływ wyników genetycznych PCSK9 i HMGCR na ryzyko zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca. Dla każdego uczestnika badania wyliczyliśmy ważony wynik genetyczny PCSK9 i ważony wynik HMGCR przez dodanie liczby niskoenergetycznych lipoproteiny gęstości (LDL) obniżające poziom cholesterolu, które osoba odziedziczyła w każdym wariancie, która została uwzględniona albo w wyniku punktacji, ważone przez wpływ każdego wariantu na poziomy cholesterolu LDL mierzone w miligramach na decylitr. W analizie uwzględniono łącznie 10 401 pierwotnych zdarzeń sercowo-naczyniowych (zawał mięśnia sercowego lub zgon z powodu choroby niedokrwiennej serca [CHD]). Z tych zdarzeń 5508 (1528 zawałów mięśnia sercowego i 3980 przypadków zawałów mięśnia sercowego lub zgonów z CHD) wystąpiło w prospektywnych badaniach kohortowych i 4893 w badaniach kliniczno-kontrolnych. We wszystkich uwzględnionych badaniach mediana ważonego wyniku PCSK9 wynosiła 12,7 (zakres od 0 do 24,5), a mediana ważonego wyniku HMGCR wynosiła 16,8 (zakres od 4,1 do 26,7). Skrzynki reprezentują punktowe oszacowania efektu. Linie reprezentują 95% przedziały ufności (CI).
Zgodnie z oczekiwaniami uczestnicy grupy o wyższych wynikach genetycznych PCSK9 mieli niższy średni poziom cholesterolu LDL niż w grupie o niższych wartościach PCSK9 (różnica, -4,2 mg na decylitr [-0,11 mmol na litr]; P = 5,6 × 10- 16), jak również niższy średni poziom cholesterolu nie-HDL (różnica, -4.5 mg na decylitr [-0,12 mmol na litr], P = 1,8 x 10-16), niższy medianowy poziom trójglicerydów (różnica, – 5,3 mg na decylitr [-0,06 mmol na litr], P = 6,8 x 10-10) i wyższy średni poziom cholesterolu HDL (różnica, 0,5 mg na decylitr [0,01 mmol na litr]; P = 5,4 × 10-5 ) (Tabela 1). Uczestnicy grupy z wyższymi wynikami genetycznymi PCSK9 mieli o 8,4% mniejsze ryzyko zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby wieńcowej (iloraz szans, 0,92, przedział ufności 95% [CI], 0,88 do 0,95), a także podobnie niższe ryzyko główne zdarzenia wieńcowe, poważne incydenty naczyniowe, zawał mięśnia sercowego i zgon z powodu choroby niedokrwiennej serca (ryc. S2 w dodatkowym dodatku). W analizach odpowiedzi na dawkę, zwiększenie wyników PCSK9 wiązało się ze stopniowym zmniejszeniem poziomów cholesterolu LDL i odpowiadającym krokiem zmniejszeniem ryzyka zawału mięśnia sercowego lub zgonu z powodu choroby niedokrwiennej serca (Figura 1A)
[hasła pokrewne: pomysł na zdrową kolację, wampiry i świry cda, pleuroskopia ]